AGF32000

amino pur

Rich in Essential Amino Acids

  • to support muscle build-up in case of athletic stress
  • purely herbal, free of GMO
  • for specific muscle maintenance
  • + 6 further essential amino acids
  • highest bioavailability due to the high content of crystalline amino acids
  • Commercial form:
    3 kg bucket
    800 g container
Problems with rideability, insufficient muscle tone despite regular training, skin, hoof and coat problems may occur even with an adequate supply of vitamins and minerals. These problems are often caused by an insufficient supply of essential amino acids.

Amino pur’s special composition of air-dried meadow grasses and herbs, spirulina and linseed makes it especially suitable for horses with delicate metabolisms. It can sensibly compensate for a deficiency of essential amino acids without overloading the metabolism with excess protein. Amino pur is rich in highly available amino acids – particularly threonine, methionine and lysine.

AREAS OF USE
  • in case of low-protein / grain-free nutrition
  • easy keeprs (horses and ponies)
  • for specific supply with essential amino acids
  • in case of high need during muscle enhancement training
  • young horses during growth, carrying or lactating mares
  • old horses and horses with a thick coat

Feeding Recommendation

  • as cure over 4 to 8 weeks and for permanent feeding also. When fed directly before or after training, the best effectiveness is reached.
15 - 20 g per 100 kg body weight per day
(1 level measuring spoon = approximately 20 g)

Composition

Feed additive for horses, ingredients:
Prenatura® dried green fibres*, algae (Spirulina), linseed

* = Green fodder from grass, herbs and legume plants.

Analytic components:
 
Crude protein 30.20 % Sodium 0.22 %
Precaec. dig. crude protein 24.60 % Calcium 0.69 %
Crude oils and fats 2.60 % Phosphorus 0.27 %
Crude fibre 16.70 % Lysine 3.92 %
Crude ash 8.50 % Threonine 15.42 %
Energy (DE) 11.60 MJ/kg SAS (Methionine+Cystein) 6.14 %
Energy (ME) 8.90 MJ/kg    

Status: 01/2020 

Customer Rating

Customer Rating (9)

Add your customer opinion
Anonym
24.04.2020
TOP!
Krankheitsbedingt hat mein Pferd über den Winter und vor allem während des Fellwechsels stark abgebaut. Er ist extrem mäkelig und verweigert sämtliche Zusatzfuttermittel. Amino Pur hat er sofort gefressen, sowohl im Müsli als auch im Mash. Das Ergebnis nach einer 4 Wochen Kur war bei uns sehr zufriedenstellend (kombiniert mit vorsichtigem Aufbautraining). Ich werde das Produkt immer wieder kurweise zufüttern. Nur zu empfehlen!
Lisa Schröder from Baruth
11.04.2020
Nichts für mäklige Pferde!
Ich finde das Produkt und die Zusammensetzung der Inhaltsstoffe an sich gut, aber durch die Alge riecht das Futter sehr stark und muss scheinbar auch genau so schmecken, denn meine mäkligen Pferden haben nicht ein Mal, zusammen mit Mash und Apfelmus, probiert und auch mein „verfressenes“ Pferd fand es nicht so überragend. Er hat es gefressen, aber war dennoch nicht der größte Fan davon. Leider habe ich dieses Futter für meine Stute (die es gar nicht frisst) gekauft und damit leider einen Fehlkauf gemacht.
Corinne from Schweiz
14.01.2020
Absolut Top
Meine Stute baut gerne über den Winter etwas ab. Sie kriegt nun das Amino Pur über den Winter (Nov. - März) und die ersten Erfolge sind sichtbar. Keinen Muskelabbaue bis jetzt, sondern sogar eher aufgebaut. Sie frisst es sehr gerne im Kraftfutter. Werde dies auch nächsten Winter wieder zufüttern.
Anonym from Flensburg
31.05.2019
Super
Mein Pony ist sehr schwer zu überzeugen wenn es neue Sachen essen gibt, aber die Produkte von Agrobs kommen immer gut an. Dabei ist die Zusammensetzung der Produkte immer vorbildlich. Vielen Dank für diese tollen Produkte.
Julia from Berlin
09.05.2019
Eine super Fellqualität!
Dieses Futter ist wirklich sensationell! Ich habe es im Winter 2 mal wöchentlich zur ad-libitum Heugabe für ein Offenstallpferd ( Warmblut), zugefüttert, und schon im Februar kam mein Pferd in den Fellwechsel. Das Fell ist fühlt sich weich und seidig an, ebenso das Langhaar, die Hufe brechen weniger aus....ich werde das Produkt auf jeden Fall weiterfüttern!
Show more comments